هدف
– هدف این مقاله، درک فرایند برندسازی داخلی از دیدگاه کارکنان است؛ به طور تجربی ارتباط بین برندسازی داخلی و ارائه وعده برند از کارکنان و نیز روابط بین هویت برند، تعهد و وفاداری برند را ارزیابی خواهد کرد.
طرح / روش / رویکرد
بر اساس سرشماری، بررسی 699 کارمند رابط کاربری مشتری از 5 هتل بزرگ انجام شده است.
یافته ها
– نام تجاری داخلی تاثیر مثبتی بر جنبه های نگرشی و رفتاری کارمندان در ارائه وعده های برند خود دارد. همان طور که تعهد کارکنان نسبت به برند رابطه آماری معناداری با عملکرد برند کارکنان ندارد، به عنوان واسطه ای در رابطه بین برندسازی داخلی و عملکرد برند کارکنان در نظر گرفته نمی شود. علاوه بر این، این مطالعه نشان می دهد که هویت برند یکی از عوامل تعهد به برند است که پیش شرط وفاداری برند از کارمندان است.
مفهوم عملی
– تعدادی از مفاهیم مدیریتی مهم از این مطالعه گرفته شده است، به عنوان مثال با استفاده از ارتباط داخلی و آموزش برای تحت تاثیر قرار دادن نگرش ها و رفتارهای پشتیبانی از برند در کارکنان. با این حال، لازم به ذکر است که اثر برندسازی داخلی بر رفتارها می تواند به طور مؤثر بر نگرش های تجاری آنها تاثیر بگذارد.
دانلود ترجمه مقاله برندینگ داخلی: دلیل توانمند کردن رفتارهای حمایتی برند از کارکنان