مطالعه حاضر با هدف بررسی تاثیر راحتی و تعامل اجتماعی بر رضایت مشتری و نقش میانجی و واسطه از تجربه مشتری انجام شده است. برای گرد آوری داده ها (840 نفر) با استفاده از پرسشنامه ساختار یافته سیستماتیک از خریداران بالای 18 سال فروشگاه های بزرگ در هند استفاده شده است. برای تجزیه و تحلیل داده ها از تکنیک های تحلیل داده های چند متغیره مانند تحلیل عاملی اکتشافی و مدل سازی معادلات ساختاری استفاده شد. نتایج نشان داد که راحتی و تعامل اجتماعی بر تجربه مشتری و رضایت مشتری اثر می گذارد. مسلما این مقاله برای اولین بار به بررسی چهار ساختار یعنی تعامل اجتماعی، راحتی، رضایت مشتری و تجربه مشتری با استفاده از آنها در همان مدل می پردازد. در ادامه مفاهیم علمی و مدیریتی بیشتر مورد بحث قرار می گیرد.