استفاده از سیستم های آموزش هوشمند (ITSs) در آموزش در طول سال های اخیر به طور قابل توجهی افزایش یافته است. ITS یک سیستم تخصصی است که به دانش آموزان و معلمان در فرایند یادگیری کمک می کند. معلمان و دانش آموزان می توانند از طریق وب یا یک برنامه کاربردی مستقل به ITS ها دسترسی پیدا کنند. ITS معمولاً به چهار ماژول تقسیم می شود (ونگر، 1987): ماژول واسط (آنچه معلمان و دانش آموزان در سیستم با آن تعامل دارند)، ماژول تخصصی (محتویات خاص)، ماژول آموزشی (استراتژی های مختلف آموزشی) و مدل کاربر (برخی از داده ها برای نشان دادن دانش آموزان و معلمان در سیستم به طوری که محتوا و استراتژی های مختلف را بتوان با پروفایل های مختلف انطباق). ITS ها برنامه های کاربردی نرم افزاری هستند که باید فرایندهای یادگیری مورد نظر را فعال و مدیریت کنند و تصمیمات مناسبی درباره مسائل مختلف مانند محتوایی که در هر لحظه برای پروفایل های مختلف نشان داده می شود یا جنبه های انگیزشی و احساسی، داده شوند.
یکی نوع ITS مبتنی بر رقابت در میان دانش آموزان در فرایند یادگیری آن ها است اما فقط تعداد اندکی از این ITS های مبتنی بر رقابت وجود دارد. شاید این تعداد محدود از ITS های مبتنی بر رقابت، ناشی از استدلال های مختلف درباره رقابت است که توسط نویسندگان مختلف مثل (کوهن، 1986) توضیح داده شده است. اما مطالعات دیگری وجود دارد که مورد مزایای رقابت در آموزش بحث می کند مثل (یو، 2001). از دیدگاه ما موفقیت ارائه ابزارهای رقابتی در فرایند یادگیری به استراتژی های رقابتی خاص به کار گرفته شده بستگی دارد، همان طور که در ادیگر (1996) بیان شده است.
در این راستا، یک سیستم برای رقابت دانش آموزان در آموزش ایجاد کرده ایم که تلاش می کند برخی از بهترین شیوه ها را به منظور افزایش یادگیری دانش آموزان در فرایند در نظر بگیرد. این سیستم مبتنی بر رقابت طراحی و پیاده سازی شده ISCARE (سیستم اطلاعاتی برای رقابت بر اساس حل مسأله در آموزش) نامیده می شود و شامل مجموعه ای از ویژگی های جدید و ابتکاری نسبت به سیستم های موجود مبتنی بر رقابت برای یادگیری است که در بخش 2 تحلیل شده است.